Ännu ett klagomål

 Har blivit en del klagomål på senaste tiden men nu är jag så irriterad att jag inte finner ord. Jag har nu gått i skolan i en vecka. Under hela denna vecka har jag känt att matten har varit för svår för min sak. När jag valde mina kurser ville jag anta utmaningen men insåg nu i efterhand att det beslutet var dumt. Så idag gick jag till min counselor direkt efter skolan och bad om att få byta den kursen till en enklare matte. Då jag går på en liten skola finns det inte så många kurser att välja på under samma tider, så jag valde två helt andra kurser.
Jag kommer hem, glad för att jag haft en bra dag och för att jag faktiskt skulle slippa matten nu som jag känt ångest över. Men när jag kommer hem får jag reda på att vissa organisationer kräver att man tar matte och science. Erik hade fått reda på denna information via sin Local Cordinator som är till för att hjälpa utbytesstudenter under sitt år. Jag däremot, hade inte hört någonting utan fick ringa min LC som nu håller på att dubbelkolla informationen. Jag åker med STS foundations, som då är ett företag som jobbar tillsammans STS för att placera ut ungdomar i respektive land. Jag undrar nu, varför har inte jag fått reda på den här informationen. Visste jag detta skulle jag definitivt inte ta den svåraste matten, utan börja med grunderna. Nu verkar det som om jag måste byta tillbaka den kursen, med risk för att jag inte klarar den och/eller måste sitta hemma och plugga varje dag istället för att göra saker med mina kompisar. Jag vet inte vem det är som inte skött sitt jobb, min LC eller STS foundations som borde givit ut denna information på något sätt i vilket fall. I vilket fall borde man inte anställt en LC som inte kan sköta sitt jobb, och lämnar utbytesstudenterna ensamma.
 

Kommentera här: