Mobilkrångel

När jag kom hit hade jag med mig två mobiler. En som var låst till ett abonnemang och en som abonnemanget hade gått ut på, och som enligt Tela (som är min operatör i Sverige) skulle denna vara upplåst för använding av ett annat SIM-kort. När jag och min värdmamma då började kolla på ett SIM-kort så sa alla affärer att nej, det kommer inte gå med ett SIM-kort i denna. Och att jag var tvungen att skaffa en telefon här. Som tur var så hade min värdmamma en ovanvänd smartphone här, som jag kunde låna och få stå under deras abonnemang på. Men den här telefonen började krångla direkt. Man kan inte lägga in ett svenskt tangentbord, den är väldigt långsam och de appar som jag vill ha här för att kommunicera med vänner fungerar knappt eller inte alls. Jag pratade med Erik och han berättade att hans telefon var det bara att byta SIM-kort i och signa upp en "plan" här. Så idag åkte jag och min värdfamilj till en annan affär, där jag köpte en SIM-kort och skrev upp mig på ett abonnemang. När jag betalat allt så ser vi att telefonen är låst. Den vägrar accpetera det nya SIM-kortet, även fast Telia kunde garantera att den skulle fungera här.
Det som jag kan göra nu är att kontakta Telia (jag väntar på att deras kundtjänst ska öppna), och hoppas att de kan låsa upp min telefon även om jag fysiskt inte är i en av Telias butiker. Annars är det bara att köpa en ny mobil som gäller. Bra sätt att spendera pengar på grund av dålig kundservice!
 

Kommentarer:

1 Anita:

skriven

Åååå that pretty face ❤️❤️❤️

Kommentera här: