County Fair Dag 3

Dag 3 betydde att vi skulle kolla i ladorna på marknaden. Dessa innehöll tävlingar med grönsaker och massvis med djur. Min favorit var självklart den med kaniner, då jag fick lämna min Charlie hemma i år. Alla djur blev dömda och betygsatta, och därefter sattes ett pris på djuret. En ko var värd till ungefär 7000 dollar, vilket är typ 56 000 svenska kronor, och det är typ sjukt. Men detta gör man tydligen för att kunna betala sina collegeavgifter, alltså är det främst barn eller föräldrar som gör det här. Det var jättemysigt att gå omkring och kolla på djur hela dagen, det enda som var jobbigt var att se djurens förhållanden här. Små metallburar eller fastknutna i en vägg, det såg inte alls kul ut för de. Och där har de nog stått i några dagar nu då marknaden började i onsdags..
Dagen mat bestod först och främst av den kända SunDropslushien. Sundrop är en dryck från Wisconsin så självklart skulle det testas, speciellt om de gjort en slush av den. Dock är Sundrop känd för sitt höga koffeininnehåll, vilket inte är jättebra om man som jag har lite svårt att sova, haha. Åt även en glass (som bara skulle vara en kula, men i amerikanska mått blir det typ 3?). Och avlsutade med Cheese Fries, som jag älskar!
Transportsystemet på marknaden var ett släp draget av en traktor
 
 

Kommentera här: