County Fair Dag 1

I grannstaden Shawano så kommer en Fair (typ marknad) en gång per år (som även kallas World's Greatest Fair här). Den kom hit i onsdags, men vår första dag var i fredags efter skolan. Min värdfamilj gör olika saker varje dag på denna Fair och idag var det Rides, eller åkturer. Vi började med min värdsysters karuseller för att "värma upp" då de var lite snällare. Men sedan tacklade jag och min värdmamma Heidi de lite större attraktionerna (t.ex Vikingaskepp och Spinrock som finns på Liseberg). Därefter gick vi mest omkring på marknaden och pratade med människor. Ett tag gick jag även med Dakotas (min värdsyster) storasyster. När jag då kom tillbaka så pratade mina värdföräldrar med gemensamma kompisars kompisar. De yngsta i den gruppen var mellan 20 och 30 år och blev nyfikna på mig. Visst, det var jättetrevligt, men när en av de frågade Heidi om han kunde ge mig sitt nummer blev det lite konstigt. Vi sov hemma hos Heidis kompis då båda mina värdfamiljer druckit några öl, och kompisen bor bara 5 minuter bort från marknaden.
Vi testade även en del mat här, "fair food" som de kallar det. Idag åt jag någonting som heter Cheese Curds vilket är typ friterad ost. Det var väldigt gott i början men det blev lite väl mycket efter ett tag. Jag har inte riktigt vant mig vid amerikanska portioner än haha. Jag testade även deras lemonad, och herregud vad god den var. Skulle kunna dricka hur mycket som helst.
Egentligen hände inte så mycket första dagen, men ändå var vi där från 4/5 till 12/1 vilket är några timmar. Jag hade jättekul första dagen då vi egentligen inte har någonting liknande där. Falukalaset är det enda man kan likna det här med, men detta är så mycket större
Lemonaden, som inte såg lika fantastisk ut på bild
Cheese Curds gjorde sig inte heller så bra på bild haha
 

Kommentera här: