Utbytesår i USA

Tänkte försöka återuppta detta bloggande, speciellt nu när jag bara inom några veckor ska bege mig över Atlanten för att bo i USA ett år som utbytesstudent. Detta gör jag mellan mitt andra och tredje år på gymnasiet, och kommer alltså då behöva gå trean när jag kommer hem med de som är ett år yngre än vad jag är.
 
I skrivande stund vet jag inte vart i USA jag ska bo, jag vet inte heller mvilken familj jag kommer bo i, eller när jag åker. Däremot så åker min pojkvän Erik till Washington den 18e augusti (vilket är om bara 9 dagar nu....känns lite sådär).
 
Jag har ingen aning om hur mycket som kommer skrivas här, men framtills att jag åker kommer jag försöka uppdatera iallafall vart jag ska osv
 
 
 

Kommentarer:

1 Karolina:

skriven

Du är så fin Emma!

2 Linnea:

skriven

Åh, längtar tills din placering trillar in!

3 Emma Welin :

skriven

Hej! Jag åkte ju på utbytesår förrförra året, och jag fick inte min placering förrän 2 veckor innan jag skulle åka. Hade ändå världens bästa år så oroa dig inte. Jag var i Wisconsin. Hör gärna av dig om du undrar nåt!!!

4 Nina:

skriven

Hej! Mitt namn är Nina! Jag ser att du skall iväg som utbytesstudent nu i år! Härligt att höra!

Jag var själv utbytesstudent för några år sedan och har därefter jobbat en del med att coacha blivande utbytesstudenter. Jag har dessutom skrivit en guidebok, just riktad till blivande utbytesstudenter. Boken heter "En utbytesstudents Överlevnadsguide" och täcker med hjälp av konkreta exempel, goda tips och råd samt ett unikt kapitel till föräldrar, allt du behöver veta inför ditt äventyr. Skulle du vara intresserad av att veta mer, så får du gärna höra av dig till mig på min mail, [email protected] eller på min Facebook sida https://www.facebook.com/dittutbytesar/ . Det skulle vara kul att få möjligheten att hjälpa dig förbereda dig inför ditt äventyr, så hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar! :)

Kommentera här: